17.10 – Nedeľa – keď sa …, tak sa …

Posted on 17. október 2010

1


Pukanie a búranie šalungu pod vchodovými dvermi

Už podľa názvu je jasne vidieť, že nedeľa bol prvý deň, keď sme museli zastať v prácach pre problémy. V sobotu večer som pre istotu obehol susedov, či im nebude vadiť ak by sme v prácach pokračovali aj v nedeľu. Slušnosť je slušnosť a netreba si robiť nepriateľov hneď zo začiatku. Všetci súhlasili s prácami, vraj skôr postavíme, a dovolili nám pracovať aj v nedeľu.

Ja som si zaumienil, že dnes vstanem a pôjdem si nafotiť naše “bazény” ešte pred tým ako s nimi niečo začnú chlapi robiť. Ráno o siedmej som už poskakoval pri pozemku. Chlapi ani teraz nesklamali a už sa pripravovali na prácu. Zachytil som zjazd bágra z odťahovky a potom už naše “bazény”. Vody bolo tak cez meter. Pokúsili sme sa zopakovať fintu zo soboty a vyčistiť “odtokovú časť”. Finta nezabrala, zem sa žiaľ poučila. Museli sme použiť čerpadlo, aby sa voda odčerpala. Zatiaľ žiadne prekvapenia, ani dobré ani zlé. Nechal som chlapov robiť, nebudem predsa zavadzať, a odišiel som domov.

Práve som si dával poobednú kávu, keď mi Juraj volal. Hneď som vedel, že to nebude dobrá správa. Poprosil ma aby som sa prišiel pozrieť ako strašne zem znovu puká a zosúva sa. Zemina pukala a zosúvala sa až tak, že búrala šalung. Všetká, vraj povrchová  voda, to podmývala a robila neplechu. Ílovitá zemina je známa svojou nepriepustnosťou vody a pomalým jej odtekaním.

Rozmýšlali sme, čo s tým a rozhodli sme sa zavolať geológa, ktorý robil geologický prieskum. Jurovi sa od začiatku niektoré hĺbky nezdali a nezdala sa mu aj zemina, ktorú vykopával. Pán Mikuš aj napriek faktu, že je nedeľa ochotne prišiel na pozemok a začali sme riešiť vzniknutú situáciu. Hlavný problém bola voda a fakt, že jednotlivé výkopy treba robiť až do hĺbky 1,5m. Toto sa Jurovi nezdalo a chcel si to vydiskutovať s geológom. Pán Mikuš nám ozrejmil jeho pohľad na problém. Vysvetlil prečo v geologickej správe uviedol nutnosť zakladať dom do hĺbky 1,4m pod povrchom upraveného terénu a ochrániť ho tlakovou izoláciou. Všetkému sme porozumeli, ale náš problém to nerieši. Zajtra nás čakajú diskusie s projektantom a statikom, či naozaj treba kopať až do takej hĺbky ako je uvedené v projekte.