02.04 – Ďaľší revízny deň

Posted on 2. apríl 2011

18


Naša omietka, farba Granit 60

Dnes som mal po čase znovu dosť priestoru sa venovať stavbe. Vonku bolo krásne aj na iné činnosti, ale ja som si povedal, že musím spraviť trošku dôkladnejšiu obhliadku.
Prvá veľká zmena je omietka. Za ostatné dva dni ju dali skoro komplet. Trošku ma to zaskočilo, nakoľko ešte nemáme namotované vonkajšie žalúzie. Podľa toho, čo si pamätám, sú podomietkové tak je pre mňa trošku záhada ako ich budú osádzať. Veď uvidíme. Pozn. 04.04 – rozpamätal som sa, nie sú podomietkové. Moja chyba a velké sorry.
Story “tatranský profil” pokračuje. Už to nie je úplne zlé, ale stále zaostáva za očakávaním. Problém je, že keď dali ten nepodarok dole, znovu použili tie isté laty a teraz to vyzerá akoby po nás brokovnicou vystrelili. Jednoducho tam je vidieť dierky po starých klincoch. Nehovoriac ešte o niektorých detailoch. Uvidíme, čo sa s tým dá spraviť.
Dnes som mal dosť času aj popozerať strop zhora. To znamená, že som sa “poprechádzal” po väzníkoch a kontroloval parozábranu. Celkom dobre spravené, len niekde bude ešte treba poprelepovať páskou napojenia. Taktiež bude treba zatmeliť tie časti, kadiaľ je vedená elektrina a káble.
Trochu som pozeral aj ako vyzerá hydroizolácia a ako znáša pracovný ruch. Zatiaľ som našiel jedno prederavenie, keď niekto zašlapol hlavičku veľkého klinca do podlahy. Viac som nenašiel, i keď bude treba poriadne popozerať celý dom.
Taktiež ma zarazila kvalita niektorých strešných lát. Takéto zlé laty sme nepoužívali ani ako kolíky pri šalovaní základov a nie to do interieru. Ja viem, že na to príde sadrokartón, ale to už sme ako v pesničke od Horkýže slíže.
A skoro som zabudol, už si vieme stavbu zamknúť. To znamená len toľko, že je treba mať na pamäti klúče.Trošku ma zarazilo, že si chlapi po sebe neupratali aspoň hrubú špinu a na víkend nechali stavbu s takým neporiadkom.
Všimol som si taktiež, že sa snažili spraviť sadrokartón na montážnych otvoroch. Jeden som námatkovo odmontoval, či poprelepovali aj parozábranu. Parozábrana bola trošku povyrovnávaná, ale nie poprelepovaná. Budú to musieť dorobiť.