13.05 – Máme vodu

Posted on 14. máj 2011

0


P1100861

Tak, konečne. Tejto časti stavby som sa veľmi bál. Bojím sa rýpať v zemi, hlavne keď nie je presne dané kadiaľ idú ostatné inžinierske siete. Vedel som od susedov, že voda ide hlboko. Nevedel som až ako hlboko. Taktiež som nevedel kde presne ide a kde je presne plyn. Bola to taká celkom pekná adrenalínová hra s dobrým koncom. Vodári sa mi ozvali už v 18tom týždni (dohoda bola na 19ty). Či náhodou už nemám všetko pripravené, teraz majú volnejšie a prišli by to zapojiť. Ja som samozrejme nič zapojené nemal. Rýchlo som začal dohadovať výkopové práce. Tie mi nakoniec spravil sused na JCB v piatok 6.05. Zlomový deň keď sme prehrali aj s čechmi.

Ako som už naznačil, vedeli sme, že pred susedom bola voda veľmi hlboko. Až okolo 160cm. Vedeli sme kde by približne mohla ísť a tak sme kopali. Keďže to bol hektický piatok fotky z kopania nemáme. Našťastie bol na svojej stavbe aj Martin a ten nám veľmi pomohol. On mal taký správny odhad, kde by voda mohla byť. Nebudem naťahovať, rúru sme našli a povedal som si, že zvyšok už odkopeme ručne. Ešte spravil JCBčkom väčšiu jamu kúsok za rúrou aby sme nemuseli zeminu vyhadzovať, ale len zhŕňať dole.

Vodári mali našťastie tento týždeň veľa porúch a tak sa ohlásili na piatok (dnes). Tak som včera kúpil v hornbachu čerpadlo aby som naše nové jazierko mohol znovu vyčerpať. Včera večer som si to stopol a trvalo to 1,5h. Na moje veľké prekvapenie, rúru nebolo vidieť. Voda a zrejme nejaý ten zával všetko zakryla. Začali sme ručne vyhadzovať bahno. Nebola to vôbec ľahká robota a usúdil som, že bude na to treba mechanizmus. Volal som chalanovi s JCBčkom. Ochotne mi povedal, že dnes ráno o 7mej príde a vykope to. My sme zbalili ručné náradie a išli sme domov. Plán bol jasný. Ráno o 6tej na stavbe a čerpať vodu.

Keď sme prišli ráno o 6tej tak vody nebolo veľa. Čerpadlo si s tým poradilo za 30min. Sused prišiel presne o 7mej a vykopal (zväčšil) ešte jamu. Akurát keď skončil prišli vodári a pozreli si čo budú potrebovať na prípojku. Medzi tým sme “osadili” vodomernú šachtu. Rozhodol som sa pre alternatívu z NAL Slovakia. Všetci susedia mávajú šachty zatopené tak som zvolil túto alternatívu. Veľkosť som zobral 125cm. Nezamŕzajúca hĺbka v ílovom podlaží je nižšie ako v “normálnej” zemine a preto som zvolil túto veľkosť.

Sága podbitie pokračuje, prikladám pár fotiek, hádam sa to zdarne vybaví.